Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren



Zilele trecute, am avut de mers puțin cu trenul câțiva kilometri, și fiindcă nu am mers foarte mult cu trenul, mai ales de capul meu nu știam la ce să mă aștept. Fiind paranoic și speriat de cum vor decurge lucrurile îmi iau apă din gară, și mă duc pe drum la Mc Donalds să mă piș într-un loc decent,  la ora 20:38 am urcat în tren, și mă îndrept spre București care cică ar fi trebuit să ajungă la ora 9:40. Mă uit să văd unde am loc și mă așez eu, am stat singur până la Cluj, până când am avut parte de un coleg , ca apoi altul.  Când știi că ai de  împărțit un spațiu de 2x1 m2 cu de la 1 până la 6 oameni, ai face bine să nu te comporți de parcă mă-ta ar fi șefă la CFR și ai arăta puțin respect celorlalți.
Dar nu a fost cazul, pentru că oamenii s-au întins bine mersi, ca eu să nu pot sta tare bine până a doua zi la ora 10 și jumătate.

Peste două zile, eu  și Gara de Nord, aveam tren la ora 10, era ora 9:25 mă duc pe peron, să întreb pe
un angajat dacă acela este trenul către Brașov, el nu știa asta.
Dar dacă tu stai pe peronu ăsta, ce scop are slujba ta? dacă nici măcar atât nu poți să mă ajuți, într-un final am zis că fie, și mă urc în tren.
Întreb pe un tip, foarte frumos ca și cum m-a învățat mama, dacă acesta este trenul către Brașov.
Răspunsul său a fost ”aha”, nu ”da” sau ”nu” , ci aha, AHA? Așa s-a comportat de parcă l-aș fi deranjat de la masa cu familia, în timp ce cina cu unchiul favorit pe care nu l-a văzut de 20 de ani. Apoi eu sunt de la țară? Din fericire, nu era vagonul bun, și m-am dus mai în față unde am dat de cea mai acră persoană pe care am întâlnit-o vreodată, sau cel puțin mai puțin acră decât mine, nu era mulțumită de nimic, (nu că eu aș fi, dar asta e altă poveste) pentru că niște copilași făceau gălăgie în spate. Eu am încercat să-i ignor fiindcă aveam căștile în urechi și ascultam muzică. Când i-am văzut dezgustul de pe față, într-un fel m-am simțit bine că cineva se simte cum o fac eu de obicei când mă gândesc la rasa umană, dar pe de altă parte era cea mai potrivită reacție în acest caz?

Fix în acea zi, la circă  3 ore după acel incident merg la gara din Brașov să-mi iau bilet pentru a doua zi către casă *de reținut asta, pentru că va fi important mai în colo*, văd o tipă, care face pe cea din tren să fie cea mai dulce, adorabilă și prietenoasă persoană din lume, îi zic frumos că vreau un bilet către Oradea, pentru a doua zi, aia fiind pentru 01.08.2016, ea îmi zice că nu are decât seara, eu am zis că stau și mă gândesc dacă să accept sau nu, și într-un final zic că îl iau.
Îmi dă biletul și plec, dar când ies observ că scrie că este pentru data de 31 iulie 2016, merg la ea să-i zic să mi-l schimbe, iar ea îmi zice că poate am fost la alt ghișeu, CÂND CELĂLALT ERA ÎNCHIS LA ORA AIA, și că i-am zis că nu e data aia, ci pe cea trecută. Bine, mă, dar ce-s eu aici călător în timp? cum să-mi iau bilet pentru dimineața zilei, când eu am venit la prânz? După asta face ceva nazuri, și mi-l schimbă într-un final. Dacă e vina ta, ai putea încerca să-ți asumi vina, nu să dai vina pe alte persoane, care nu sunt acolo, sau pe mașina timpului că asta nu va funcționa tare bine.
Urc în trenul ăsta, controlorii fiind de treabă, totul bine și frumos până îmi pun curu jos,apoi zice să mă mut în vagonul din față că în asta nu mergea aerul condiționat, iar în ăla din față am înghețat, așa că îl preferam pe cel din spate. în stânga mea, stătea un combinatozaur, ce încerca să discute cu o tipă, cu care nu avea nimic în comun, cum el e tare șmecher și cum merge în Austria la ceva afaceri. Da, și eu am BMW M6 în curte, dar aleg să merg cu trenul la clasa a II-a pentru că vreau să văd cum o duc săracii, nu? După ce văd cum toți se pun și sforăie, iar eu nu sunt în stare să ațipesc câteva minute, zic că e timpul să mă pun să citesc și îmi pun căștile în urechi, iar la ora 5 dimineața, 5 și 20 să fiu mai exact, că trenul iar a întârziat, Alex era în Oradea.

După ce am petrecut vreo 20 de ore de mers cu trenul, am realizat că singurul mod în care să fii tratat cum trebuie în tren, este să te porți mai rău decât cei de lângă tine, să le arăți dominanță, să arăți cine e șefu, și mare maiestru la bani, chiar dacă tu mergi cu tren cu reducere de la facultate, trebuie să ții de avere, mergând ca săracii, dar să pari mereu bogat și cu un pas înaintea dușmanilor.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tristitia (Poem 6)

Gâtind cu Alex #3 - Brioșe cu vanilie și banane