Autopsie Muzicală #40- Uddi feat Randi - Vagabondul vieții mele

Nu am scris de ceva timp pe blogul ăsta, și am zis că ar fi timpul să o fac.
Așa că, am dat pe pagina de tendințe ale YouTube-ului, iar și am vrut să găsesc o melodie care să mă facă să-mi fi dorit să fi fost scăpat în cap, în mod repetat până să fi ajuns sus la Doamne Doamne, dar din fericire, sau păcate, nu s-a întamplat, așa că să încep recenzia.




Aveam de ales între o melodie de a lui Andra și Uddi ”bagabontul vietzii m3l3” ,și am ales a doua din motive pe care le voi enumera mai jos în câteva secunde.

Mulțumesc lui Google că mi-a acordat șansa magică de a vedea versurile acestei piese și în același timp simt cum mi se duc neuronii de fiecare dată când citesc vreun rând din această minunăție liricistică.


Sunt vagabondul vietii mele
Ca intr-un film cu Raj Kapoor 
Maturator de praf de stele
Si cusurgiu fara cusur 

Iar cand n-adorm spre dimineata
Imi reprosez de la inceput 
Ca n-am luat totul de la viata
Si nu i-am dat cat as fi vrut 


Refrenul începe cam așa, și se repetă de circa 3 ori în 3 minute și 53 de secunde.
În această încercare de a se exprima într-un mod coerent, ne este specificat cum este un pierde vară, sau noapte în acest caz . Dar și așa nu reușește să facă tot ce și-a propus, adică să-și dezamăgească părinții mai mult, decât o face.

Oriunde in oras, toata lumea stie
Nici o petrecere nu incepe fara mine 
Dau startul ca la Maraton
Am o vioara sa-mi cante mereu la corazón
Si poate sunt un pic bolnav de insomnie 
Petrec intr-o saptamana, cat altii intr-o mie
Nu dorm, prefer s-am amintiri de-o viata 
Sa ma gandesc ala anii mei cu zambetul pe fata

Si nu e chiar un amanunt, eu sunt.. 

Deci în începutul melodiei dorește să ne spună încă o dată faptul că el este un om independent și că face fix ce dorește fără să-i pese de repercursiunile viitoare, sau ciroza de care va da în circa 5-6
ani de petrecut.


Oriunde in Romania e mai bine ca-n Paris
Limba e mai frumoasa si fetele sunt vis
Cum sa mai plec acum din tara
Cand tot ce e de-o frumusete rara
Si inima parca nu la masa
Sa nu mai trag pe dreapta la cate o fata acasa
Ma scuzati domnul politist
Luati si dumneavoastra una nu sunt egoist

Si nu e chiar un amanunt, eu sunt.. 

În România este mai bine decât la Paris? Asta e discutabil? Depinde acum de cine vorbim și de ce fel de practici ai, încât să apreciezi , sau nu astfel de locuri. Păi cum să pleci din țară? Foarte ușor, unii o fac pentru că nu au aceiași capacitate materială ca și tine ca să petreci și să ”spargi” acei bani pe petrecerile acelea de neuitat.

Unii oameni nu pot să-și hrănească familiile din cauza salariului mic, care este datorat parțial cunoștințelor lor limitate, dar poate și ei au mers la multe petreceri când erau tineri și nu au avut timp de educație ca să aibă ce să le ofere copiilor lor.
Să mă iau de partea în care ar mitui un polițist? Nu am ști despre asta oricum.

Avion cu motor te rog sa nu ma iei din nou in zbor
Eu de aici de aici nu pot sa plec
Sunt roman tu stii ca-mi place sa petrec
Cat e de mare acest pamant 
Eu am ales sa fiu exact in locul in care sunt
Si-am sa fiu si print si cersetor
Mereu al vietii mele vagabont nemuritor

Încheiem cu o idee foarte optimistă, în care ne este prezentat cum și dacă ar avea bani, și dacă nu ar avea, Uddi *dublu ”d” ca și Eddy din desenele ”Ed Edd și Edy”, pentru că dacă ar fi avut doar un singur, nu ar fi fost atât de șmecher*, ar face la fel. Pentru că la fel ca multă lume, el nu se va învăța minte și va repeta greșelile, ca apoi să se întrebe de ce nu se îndreaptă viața sa într-o direcție favorabilă? Pentru că este sortit să facă aceleași greșeli până le învață. de ce să înveți când el este deja un vagabond, nemuritor?

Ce ne-a învăț Uddi astăzi? Faptul că este okay să-ți spargi banii și sănătatea pe petrecerii și că nimic nu se va întampla pentru că totul e perfect și minunat, doar dacă ești nemuritor. Dar pentru toți restul, care nu suntem la fel de norocoși, trebuie să ne mulțumim cu repercursiunile faptelor noastre.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

De ce iubesc oamenii câinii