Un leu, pentru liceu




Știți campaniile ale pentru a ajutora o cauză anume? Am fost azi la un fast food, să-mi iau ceva de mâncare că eram într-o plimbare și după ce am stat la rând 30 de minute, și cât de mult iubesc eu să stau la rând am zis că hai dacă tot am ajuns acolo să merg.

Merg să-mi comand, și după ce-mi zice că nu poate să-mi schimbe cola-ul cu apa plată, mi-a zis că dacă doresc să dau un leu pentru a ajuta copii să meargă la liceu. Și mi-a trecut prin minte faptul că pe mine cine m-a ajutat să merg la liceu? Am primit vreun nenorocit de leu pentru a face asta? Nu, nu am primit așa că eu de ce aș da un leu la alții? Nu-mi pasă de cât de defavorizați sunt, cum eu nu am primit ceva de ce să dau al alții? Și de unde știu eu că bani ăia se duc către o cauză bună sau că se duc într-un loc unde să nu fie folosiți în scopuri negative.

Poate că exagerez ținând cont că sunt o firmă mare și nu cred că ar fi cazul de așa ceva, doar că m-a enervat puțin faptul că noi facem tot felul de campanii atât utile și atât inutile, ca și cum să donăm bani pentru copii a căror părinți sunt plecați în străinătate. De parcă ei ar muri de foame și ar avea nevoie de banii noștri ținând cont că ai lor părinți primesc mai mult decât facem noi aici muncind cum ar trebui.

Sunt eu rău? Da poate că sunt, și chiar dacă este așa am ajuns până la această vârstă să realizez că viața nu este corectă și că toți ar trebui să supraviețuim într-un fel sau altul, cu sau fără ajutor. Dar aici intervine problema că trebuie să ajutăm pe oamenii mai puțin ”norocoși” . Pot să înțeleg asta, dar nu și să fiu de acord pentru că dacă este să fim corecți până la capăt atunci hai să-i ajutăm pe toți, dar eu nu am primit un astfel de tratament și mă gândesc că nu ar fi corect din partea mea ca să fiu rău ci să ajut și să ofer și eu altora.

Dar nouă ne este mai ușor să aruncăm un ban pentru o cauză anume și să le lăudăm că ce ființe bune am fi noi, dar dacă chiar ar fi atât de buni nu ai avea nevoia să te lauzi că faci ceva ci doar ai face-o fără a avea nevoie de recunonștință sau vreo recompesă.

Cred că e bine să dai și la cei nevoiași, cât timp te vede toată lumea că o faci, că de nu nu văd de ce să o faci.









Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

Gâtind cu Alex #3 - Brioșe cu vanilie și banane