Opinia mea onestă despre religie .

Da știu că este un subiect sensibil ,mai ales într-o țară ca a noastră unde majoritate sunt ,religioși (într-un fel sau altul) sau doar cred ,dar cred că nu am apucat să aprofundez bine acest subiect așa că am să o fac în această seară .

Și sunt destul de sigur că această postare nu o să fie pe placul tuturor ,dar ținând cont că aceasta este opinia mea , am tot dreptul să mi-o afirm ,și cred că am și de ce .
Și eu nu vreau să mă iau nepărat de opiniile religiei ,ci de practicile bisericilor în sine .
Aș putea să spun de faptul că construim o biserică de 400 de milioane de euro , poleită cu aur și parcare subterană ,sau că unii dintre preoți au mașini de sute de mii de euro ,dar cred că asta este irelevant în acest moment ,când toți știm asta .

Dar nu cred că avem nevoie ca generațiile viitoare și cele prezente să fie așa indoctrinate și prea religioase ,când dacă gândești logic iți dai seama că practicile sunt departe de a fi numite corecte.
Biblia este subiectivă și foarte interpretabilă asta înseamnă că fiecare poate înțelege ce dorește din ea și asta nu este un lucru foarte bun . Deoarece multe instituții ca și BOR ,adică Biserica Ortodoxă Română face o groază de bani după ”numele domnului” și asta nu mi se pare extraordinar de corect , dar ce este corect în ziua de astăzi ? Mai nimic din păcate .

Sau aș putea zice de unele secte ,care au ajuns în decursul anilor religii sau confesiuni cum vrei să o iei ,și care caută să-și aducă noi membri prin orice mișloc ,și că oricine poate să fie preot ,pastor sau cum o fi numit .

Și să revin la cei care au cel mai mult de pierdut , adică cei care cred tot ce se întamplă aici ,adică enoriașii ,cei care dau bani la biserică ca să ce ? Să aibă mântuire , eu cred că după ce murim ,murim atât nu mai există nimic .Mai demult am fost religios cât de cât , și îmi aduc aminte că într-o seară m-am tot rugat pentru ceva (nu-mi aduc bine aminte mai exact) .dar știu că era ceva spiritual nu material ,și ghici ce ? Nu s-a întamplat nimic .
Și asta m-a făcut să mă îndoiesc de toate astea ,în ce privește divintatea ,poate că există cineva acolo sus ,sau poate că nu ,nu cred că vom afla niciodată ,sau cel puțin asta zic eu , și m-am alăturat teoriilor agnostice .

La urma urmei fiecare crede în ce vrea ,dar te rog nu-mi veni mie să-mi zici că ai dreptate când nu vreau să discut despre asta și mai ales nu mă lua cu teorii de genul acesta când nu am nevoie ,știu în ce cred ,și în ce nu cred . Crezi ? Bine frate , e alegerea ta , ți-o respect ,dar atunci respectă-mi și mie alegerea de a avea o incertitudine în acest subiect .

Și aici revin la întamplările recente cu ”Mă cheamă Charlie” unde au trebuit să moară 12 oameni în numele religiei ? Ce fel de Zeu ar ucide alții oameni în numele său? Chiar dacă este Alah sau Dumnezeu , de ce ai face asta ? când tu pretinzi că iubești oamenii? De ce ai face asta ?
Ca să nu vorbesc de celebrele Cruciade unde ”în numele Domnului” au fost uciși atâția oamenii , de parcă sălbaticii ăia nu erau destul de nebuni , chiar mai aveau nevoie de așa ceva ? Nu prea cred .

Și nu am nevoie de o carte , care să-mi zică mie ce este bine sau rău , cred că ar trebui ca toți să putem face diferența dintre asta ,și da a fost folosită în acest caz pe vremea când oamenii nu știau să citească și să înțeleagă ceva dar acum  ? Care ar putea fi scuza ? Eu știu ce este bine și ce nu ,așa că de ce nu ar putea toată lumea să facă asta?

Era un citat care suna cam așa ” God is just a mean kid with a magnifying glass. And I'm the ant. He could fix my life in five minutes if He wanted to, but he'd rather burn off my feelers and watch me squirm.” și încep să îi dau dreptate . 


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

De ce iubesc oamenii câinii