Top 10 cele mai bune piese ale anului 2014

După ce ieri am făcut un top cu cele mai proaste piese ale anului 2014 ,cred că e timpul să fac cele mai bune piese . La fel ca și topul trecut ,se bazează pe piese  care au primit critic atât de la public cât și de la mine ,deoarece acest top ca și tot de pe acest blog este subiectiv așa că dacă nu vă place , să vă faceți alt blog pe care să criticați muzica sau ce vreți voi ,e gratuit și plăcut .


Acest top va fi mai divers ca să zic așa ,și va conține mai multe piese din genuri și subgenuri diferite ,și cum am zis mai sus acest top este personal și subiectiv. Dar de această dată am fost ajutat de +Geanovu Emanuel  ca să fac acest top ,uitați și blogul său aici Jurnalul unui antipatic .







Locul #10 Maroon 5 - Sugar



Eu personal nu sunt neapărat fan Maroon 5 , și nu-mi praa place Adam Levine ,dar din cauza unui coleg ,a inceput să-mi placă această piesă și nu est atât de rea , nici celelalte . Nu am zis că am să devin fan Maroon 5 în viitorul apropriat dar tot le-am dat o șansă . Căpitane sper că vezi asta ,acum să fii și tu fericit .



Locul #9 Sia - Chandelier

Sia ,artista din Australia ,care am auzit-o acum ceva timp intr-o piesă de a lui David Guetta ,cam singura care-mi place de la el , vine acum cu o piesă destul de bună deși videoclipul este discutabil .



Locul #8 Judas Priest - Halls of Valhalla 




O revenire mult așteptată a trupei Britanice , piesa Halls of Valahia care surprinde vocea lui Rob Halford ,care deși a ajuns al o vărstă respectabilă ,își merită numele de legendă a metalului . Piesa este perfectă pentru a te pune pe picioare dimineața în drum spre muncă sau școală .






Locul#7 Kendrick Lamar - i 



În sfărșit a mai lansat ceva K.dot .Kendrick Lamar , după ce a făcut furori cu albumul Good Kid

Madd City , acum 2 ani de zile . Piesa este foarte bine structurată și este una din puținele piese din
domeniu care nu vorbesc despre chesti generice ca și în topul trecut unde avem o grămadă de pesudo-rapperi care discută doar despte ce nu ar fi nevoie .



Locul#6 Vlad Dobrescu - Globul de cristal (feat. Deliric & DOC)








Lasand la o parte exegezele despre teoriile conspiratiei, Illuminati si implanturi de cip, piesa reprezinta printre putinele piese autohtone moderne al carei mesaj si ale carei versuri te pun pe ganduri. Judecand faptul ca practic, cei trei artisti formeaza celebrul CTC, pe aceasta piesa, cei mai "batrani" intr-ale rap-ului se vor simti ca acasa, piesa evocand nostalgie vizavi de perioada lor celebra, facand trimitere, mai direct sau mai indirect, la cealalta piesa cu mesaj "criptic", "Ipoteze".







Locul#5 Samurai - Terapia


De foarte putine ori, se intampla ca un artist sa puna pe hartie tot ceea ce a adunat in suflet si tot ceea ce gandeste, fara sa ii fie teama de reactia celor din jur. Exact asta s-a intamplat in cazul lui Samurai, care, cu aceasta piesa, face un testament muzical modern, ramanand si impunandu-se ca una dintre cele mai captivante calatorii auditive prin viata unui artist si prin sufletul sau. Puterea versurilor sale trece de orice bariera muzicala si te acapareaza complet, fiecare strofa fiind structurata ca o ridicare in slavi si o cerere de iertare persoanelor dragi din viata sa (mama, sora, tata), Samurai reusind sa imbine sentimentele adevarate, ce zac in noi toti, cu melodicitatea beat-ului.

Locul#4 CYNE - In betweeen Kingdoms







"Open your eyes, we need to rise". Sub acest slogan isi compun versurile, de cele mai multe, respectatul si, din pacate, subapreciatul grup Cyne. "In Between Kingdoms" nu face exceptie de la versul de dinainte si propune o lectie ce fiecare dintre noi o cunoastem, anume aceea ca zi de zi, ora de ora, minut de minut, viata moderna, viata in societatea actuala, se reduce la minti inchise, minti ce refuza sa priveasca lucrurile din toate unghiurile de vedere si ajung sa fie pervertite dupa bunul plac al unor minti superioare, puse sau nu in pozitii inalte, ideea piesei fiind aceea ca trebuie sa rezistam. Repetarea versului "Grey is all, grey is all" presupune ideea ca in viata nu exista un bine adevarat, primordial, cum nu exista niciun rau suprem, ci doar spatii gri, medii gri, unde adevarul se ascunde, colorat sub aceasta nuanta, asteptand sa fie descoperit de fiecare dintre noi.


Locul#3 Wu Tang Clan - A better tomorrow




Nu am mai auzt de Wu Tang clan de ceva vreme ,ultima oară când au scos ceva relevant a fost în 2007 cu 8 Diagrams . Deși a fost o dispută despre direcția albumului între RZA și Raekwon , albumul s-a lansat în 2 decembrie 2014 ,și piesa având un mesaj foarte puternic , și să fiu sincer mi-a fost dor de ceva relevant în scena Hip-Hop din State . Piesa este foarte bine realizată și cred  că merită să fie pe acest loc .






Locul#2 Justin Timberlake - Not a bad thing 



Al treilea single lansat de Justin Timberlake pe anul acesta , poate una din cele mai bune piese de pe 20/20 Experience cel puțin a doua parte a sa .

Piesa la fel ca și albumul are o temă mai calmă mai profundă și mai evoluată față de albumele anterioare ,care au fost și vor fi capodopere , ale lui Justin care în momentul actual mi se pare cel mai bun ,cel puțin pe domeniul său , Din acest motiv și pentru că cam tot ce a lansat el au fost piese foarte bune și care au avut un succes cât de cât comercial cât și din punct de vedere al versurilor transmise .




Locul #1 Slipknot - The Devil in I

De multe ori nu reusim sa spunem tot ce dorim si inchidem in noi. De multe ori, nu dorim ca cei din jur sa stie emotiile noastre negative cu adevarat, asa ca preferam sa le tinem bine inchise in noi si sa ne prefacem ca totul este bine, alimentand prin aceasta minciuna amplificarea acestora, pana cand vor capata proportii substantiale si vom rabufni. Slipknot propune, cu aceasta melodie, dupa o pauza de 6 ani, cauzata de moartea bassistului Paul Gray, cat si de concedierea, daca o putem numi asa, a tobosarului Joey Jordinson, o calatorie prin interiorul lor. O calatorie sumbra, macabra, marcata de o moarte, de dezamagiri, sentimentele membrilor trupei fiind asemuite cu un diavol, un diavol ce abia asteapta sa puna stapanire pe tine, sa te cuprinda si sa nu iti mai dea drumul. Consider aceasta a fi piesa demna de a fi numita cea mai buna a anului 2014, intrucat dovedeste puterea si perseverenta oamenilor, dorinta lor de a continua, cat si dorinta de a nu lasa sentimentele rele si emotiile negative sa ii cuprinda, aruncand totul afara prin muzica. Piesa da dovada de un ritm foarte alert, este bine gandita, dpdv liric si instrumental si din punctul meu de vedere, reprezinta unul dintre multele apogeuri muzicale, in materie de rock/metal, din acest an, motiv pt care, din partea mea si a lui Alex, primeste distinctia de CEA MAI BUNA A ANULUI 2014!


Și cu această piesa s-a terminat topul pe acest an ,foarte interesant ,și cu multe reveniri foarte spectaculoase , și sper ca anul viitor să nu fie nevoie să fac un top al celor mai proaste ci doar al celor mai bine ,dar știm că nu va fi așa așa că să vedem ce va aduce 2015 din punct de vedere muzical . 



Comentarii

  1. Ahoy Capitane!
    Like pt Sugar... De reatu nu am auzit (iarta-mi cultura muzicala)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Căpitane , n-ai auzit de Timberlake ? de Judas Priest sau de Sia ?

      Ștergere
  2. Judas Prieeeeest !
    Nu credeam că o să văd vreo melodie de-a lor intr-un top de genul. Doar că melodia se numește Halls of Valhalla, nu Valahia. Mie-mi place ultimul album, "Redeemer of souls", nu inţeleg de ce este criticat, este mai Judas ca niciodată. Incearcă Dragonaut, Sword of Damocles, Down in flames și Battle cry dacă-ţi place mai energic. Chandelier și refrenul de la Globul de Cristal mi-au plăcut și mie, de restul nu am auzit :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum am văzut că am greșit dar am corectat , sincer mi-a plăcut albumul de la Judas Priest și da în topul meu o să vezi tot ce nu vezi în altele ,am să mă uit și peste restul .

      Ștergere
  3. Buna alegere pentru primul loc. O meritau din plin. Asculta si The Pixies :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

Gâtind cu Alex #3 - Brioșe cu vanilie și banane