Tot ce (n) am învățat de la școală


După 12 ani de școală ,zeci de teste , sute de note ,   o testare națională în clasa a 8-a , o serie de Bacalaureat ,(două dacă pun și simularea la socoteală ), eu am realizat două chestii .
În primul rând că nu am învățat nimic ce m-ar ajuta în viitor , și acum că am intrat la facultate , nu m-a ajutat cam la nimic ce am învățat la școală .

Și tot ce știu acum este din cultura mea generală cât și unele chestii pe care le-am auzit din media care m-au ajutat într-un mod sau altul , mai mult sau mai puțin .

Așa că mă intreb de ce am învățat atâția ani degeaba ? Chiar a fost nevoie să știu toate acele informații ? Când nu le folosesc chiar deloc , și asta nu are legătură cu faptul că am intrat la un profil , care nu s-ar folosi de infomrațiile alese ,doar că eu am nevoie aici unde sunt eu doar de engleză și de istorie cât de cât , că de restul mi-au fost cam inutile pănă acum . Așa că va trebui să invăț iar de la capăt , tot ce o să am nevoie deoarece se pare că noi producem oameni cu diplome care nu ne vor ajuta neapărat în viața și o să avem nevoie de experiență dar nimeni nu te ia , dacă nu faci nimic si dacă nu știi nimic nu-ți găsești loc de muncă , ăsta este un cerc vicios .
     Porbabil de aia , am intrat într-un ONG și de aia vreau să fac ceva , să fac o schimbare , și să descopăr ceea ce pot și ce nu , să fac ce poate nu a făcut școala deoarece nu a avut metodele neceasare sau pregătirea pentru a realiza dezvoltarea idividuală a persoanelor si a definirii personalități lor . Dar la școala sunt multe probleme , cum ar  fi că notele nu reflectă întodeauna capacitatea cuiva ,și asta se întamplă foarte des .
     Am priceput că nu se poate la școală să definești caracterul și personalitatea cuiva încât să poți să realizezi ce i s-ar potrivi fiecăruia deorece sunt alte probleme de obicei în școli , ca și disciplina și bunul simț , din păcate .  Probabil de aia școala este obigatorie , adică 10 clase , și nu măcar Bacalaureatul . Pentru că avem nevoie și de oameni care să facă munca fizică și nu cea psihică , nu toți putem lucra dintr-un birou sau nu avem capacitatea mentală să o facem .
Dar dacă avem oportunitate și o șansă ,de ce să nu profităm de ea ? De ce să nu ne decoperim , dacă putem? Lipsă de chef ,lene ? Poate că ar trebui să ne aranjăm prioritățile ca și oameni și să vedem ce contează mai întâi.

Comentarii

  1. VAI DAR CUI LAȘI TEOREMA LUI PITAGORA
    MUCHO IMPORTANTO


    nope. -.-

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deoarece aia o să te ajute atât de mult când o să faci lista de cumpărături să aduni prețul de la lapte cu cel de la pâine o să te ajute mult de tot .

      Ștergere
  2. Sistemul românesc de învățământ e cam distrus.Și zic asta pentru că dă toate dovezile din lume că e așa.Stăm 12 ani în școală ca să învățăm anumite materii care nu au nici o legătură cu viitorul nostru,și mai mult decât atât,nu ni se dă nici posibilitatea de a alege.E rău și greu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate așa este sistemul , nu este neapărat vina noastră ce este vina lor ,pentru că așa ne invață și ne pregătesc in viață cu absolut nimic ,deoarece nu ne dă nimic care ne-ar putea fi folositor , și școlile de meserii care trebuiau să ajute le-au desfințat ca să avem doar șomeri cu sau fară diplomă.

      Ștergere
  3. Si eu mi-am pus intrebarea asta ...in momentul in care am pasit prima oara in acest an pe portile facultatii unde am realizat ca am fost sclavii unui sistem ...prost in aparenta dar bine cladit din umbra....Ro are nevoie de oameni inculti si daca se poate cat mai bine spalati pe creieri..tocmai pentru a manipula mai usor marea masa....egal....interesant articol
    ..chiar m-a captivat oarecum atentia neuronilor mei lenesi
    .cu drag krisszu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru faptul că îmi impărtășești opinia cu privire la acest subiect cam rar intalnit la noi , și da așa este noi facem oamenii cu diplome care doar o să umple randul șomerilor ,deoarece asta facem noi , ca țară ,în loc să îi ajutăm nu le dăm nimic .

      Ștergere
  4. Ai dreptate in mare. Am trecut si eu prin ce treci tu. Dar întrebarea mea este, daca tot sunteti asa de nemultumiti, de ce nu faveti o schimbare? De ce nu va ridicați si schimbati 'Sistemul acesta bolnav'? De ce sa taci si sa inghiti? De ce...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu cum ai putea să te lupți cu sistemul ,care a făcut asta de atâta timp și o va face , nu prea pot eu ,personal să o fac deoarece nu poți face nimic în țara asta singur și fară resurse ,și ca om simplu mi-ar fi fizic împosibil ,dar dacă am face ceva ca un grup de oameni care gândesc și care realizează că vor să aibă un viitor atunci poate că da vom putea realiza ceva.

      Ștergere
  5. Multe din informatiile din scoala ne ajuta sa dezvoltam o gandire si mentalitate mai complexa. Nu intotdeauna ii vorba despre "la ce ma ajuta in mod specific informatiile acelea", ci despre ce au facut informatiile acelea in mine, cu mine si pentru mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde mult cum iei și folosește acele inforamții ,plus că nu mulți știu să le utilizeze într-un mod corect și folositor .
      Și nu poți să zici că foarte multe chestii de ajută atât de mult la formarea ta într-un viitor apropriat sau îndelungat.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

De ce iubesc oamenii câinii