Respectul

                         În această săptămână s-au întamplat multe , dar o să vedeți la postarea despre școală .
Până atunci să vorbesc puțin despre respect și politețe ,și de aceea am să vă zic niște povestioare care mi s-au întamplat în această saptămână , cât și opinia mea despre respect în general și cine merită sau nu merită respectul
Prima povestioară ,care s-a întamplat acum ceva timp ,nu mai rețin când dar știu că mergeam la Oradea ,și eram în autobus ,el fiind cam gol . Eu aveam ghiozdanul pus lângă mine ,și mai departe cu câteva rânduri era un tip ,care făceam la fel .
După mai multe opriri la vreo 10-12 km de Oradea ,autobusul se umple și vine o bătrână ,care nu avea unde să stea , trece pe lângă acel tip care nu zice nimic sau măcar să tragă ghiozdanul încât să o lase să strea , când vine langa mine (eu eram mai în capăt) și vede că nu mai este niciun loc se uită dezorientată ,într-o parte ,eu imi trag ghiozdanul să stea ,deoarece cred că ar fi meritat atât să fac .

De ce vă zic asta ? Deoarece ce am să zic imediat va fi opusul acestei situații .
Seara aceasta , ora 5 ,soare ,cald afară ,așteptam acolo vreo jumătatea oră și după ce trec vreo 5 autobuze care nu mergeau deloc în direcția mea ,văd unul pe care scrie mare ”Oraedea-Tinca” , și bam să mă urc în el , mă lovește o căldură și un miros greu , dar nu am verificat sî văd câte locuri libere sunt și intru ca deșteptul , și după ce mi-am luat bilet am văzut că a trebuit să stau în picioare .
Dar cum m-am îndreptate în față am văzut un loc liber lângă o tipă și o întreb respectuos 
Eu: ”Scuzați-mă pot să stau aici?”
Ea : ”Nu că mă dor picioarele”
*în mintea mea* ”Să mori tu? ,pe ele nu le dor că trebuie să cară 300 de kile”

Și apoi m-am îndreptate mai în spate și peste câteva minute văd cum se elibrează un loc și un domn zice să stau lângă el ,nicio problemă ,a fost chiar de treabă ,atât de treabă încât mi-a oferit din berea sa dar am refuzat într-un mod politicos deorece yuck , dar să trec peste .
Înțeleg că tipa avea  99+ kilogame de balenă ucigașă dar totuși eu credeam că și dacă nu cunoști presoana ar trebui măcar să lași să se bucure de un drept pe care il are deoarece avaem bilet , dar oamenii sunt oameni iar balenele ucigașe ar trebui să fie în altă parte .

Și asta mă duce la ideea principală a postării de astăzi ,dacă eu ofer respect prefer să primesc chiar dacă nu cunosc persoana respectivă ,deoarece nu suntem animanle (în afară de balena aia) ,și ar trebuoi să ne respectăm cât și ajutăm cum putem unii pe alții ,toți trăim pe acest pământ și toți ar trebui măcar să fim politicoși unii cu alții dacă nu să respectăm persoana respectivă.
Înțeleg că respectul se câștigă prin diferite forme , doar că așa ar trebui să ne comportăm cât de cât mai uman .

Respectă oamenii cum ai vrea să te respecte
Poartă-te cu ei cum ai vrea să se comporte cu tine
Respectul se câștigă , nu se cere 

Comentarii

  1. Gen "domnu', dă şi mie respect"
    Faină postare, copilu'.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce mai domnișoară.Știi,românii ăștia-s cam nesimțiți,mult prea nesimțiți.Degeaba spui să se respecte între ei,că asta nu o să se întâmple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate așa este ,dar nu ai ce să le faci că tot nu înțeleg

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

Gâtind cu Alex #3 - Brioșe cu vanilie și banane