Ateismul si Credinta.

Ateismul este lipsa crezarei in existenta orcarei divinitati ,si a lipsei existenta credintei in toate diviniatile si a fortelor supranaturale.

Cuvantul atemism provine din prefixul ''a'' care inseamna fara si cuvantul ''theos'' care inseamna zeu.

Multe religii afirma ca moralitatea este derivata din poruncile unei anumite zeitati si că teama de zei este un factor major în motivarea oamenilor pentru o conduita etica. Ca urmare, ateii au fost deseori acuzati ca fiind amorali sau imorali. Ateii resping această acuza si afirmă ca sunt la fel de motivati de o comportare etică ca oricine altcineva — fie prin educatie, fie prin umanism, legislatie sau dorinta de a avea o buna reputatie si respectul de sine. Ei afirma ca un comportament cu adevărat etic deriva din motivatii altruiste, nu din teama de pedeapsa sau speranta in răsplata dupa moarte. Mai mult, ei citează faptul că în multe religii conceptul de moralitate e prezentat doar ca o listă de interdictii ("sa nu..."), ceea ce nu e suficient pentru un comportament cu adevarat etic - moralitatea ar trebui să fie si pozitiva, nu doar negativa; fac si ce trebuie sa fac, nu doar mă abtin de la ce trebuie să nu fac.
Desi în mod evident este preferabil ca omul sa fie din fire cu o atitudine altruiesa si empatica fara lipsa frici
de o consecita divina ,sau de o anumita forta straina .

In general oamenii (ateii) se indoiesc de exista divinati prin lipsa unei dovezi palpabile ca ar putea exista un zeu ,autotputernic .
Si la fiecare cateva mii de ani se schima ''seful'' adica la inceput au fost mai multi zei dar pe urma a ''progresat'' si s-a ajuns la Dumnezeu ,iar ceilalti zei din antichitate si din trecut  au fost considerati pagani? Iar cum de Craciunul si Pastele se suprapun pe alta sarbatoare pagana ?

Eu personal nu am absolut nimic cu nimeni nici cu atei nici cu cei credinciosi .
Credinta  credinta dar pana la o limita , daca copilul ti-e bolnav ,da te rogi sa aiba noroc dar dupa ce face doctorul tot ,ce poate tu ii mutumestiu lui Dumnezeu ca ti-a salvat copilul?
Si daca esti religios de ce crezi ca religia ta ar fi mai buna decat celelalte religii ? Nu toti credeti in acelasi Dumnezeu ,de ce religia ta e mai buna ca si a mea ,sau invers?
Si ce ai cu cei care nu cred in exitenta religiei ? Ti-au facut ei ceva tie personal , probabil ca nu , si atunci nu ai motiv sa te iei de ei doar pentru ca nu cred in ceea ce crezi tu.
Fiecare ar terbuii sa creada sau sa nu creada in ceea ce vrea cat timp nu dereanjeaza pe celalat de langa el sau nu-si exprma parerile intr-un mod foarte deranjant (Cum vezi la unele paginii care parodeaza o zeitate anume ,si o persoana vine si injura pe toata lumea ca sunt pacatosi si satanisti ,fara sa aiba dovezi )

Eu persoanl nu sunt ateist dar nici prea religios ,adica sunt  Agnostic Deschis .
Si ma nerveaza ca de ceva vreme ,multe perosane sunt ateiste pentru ca e ''cool'' , Nu este nimic cool sau ne cool sa fii ateist daca esti esti , daca nu nu , sau o fac pentru ca o persoana este atee iar acele persoana sa nu pice prost sau de ''fraieri'' . Daca ai o credinta sau o idee ar trebuii sa ti-o urmezi fara frica altora persoane ,fiecare face ceea ce vrea doar ca ,suntem in secolul 21 ce naiba ,ar trebuii sa-i lasam pe toti in pace si sa ne vedem de problemele noastre ,fara grija celuilalt de langa noi .
Noi am fost foarte mult timp condusi de religie si de gandirile conducatorilor care avea o alta gandire mai inchisa care era mai usor sa faca unele lucruri cu ajutorul religiei .

Fiecare crede si face ceea ce vrea cat timp nu deranzeaza pe celalalt . 
John Lennon - Imagine.

                --->   Facebook <---

For Those About to Rock We Salute You

     

Comentarii

  1. Şi eu sunt tot agnostică, n-am nimic cu ateii pentru că am mai mulţi prieteni care sunt. Sunt unele persoane care fac mişto de alţii dacă nu-s ca şi ei, pe mine persoanele alea mă enervează . Eu una sunt nedumerită, nu pot să afirm încă că există Dumnezeu dar nici nu spun că nu există. Îmi spun rugăciunile seara, dar cam la atât mi se rezumă credinţa...
    Mama mea e foarte credincioasă, dacă i-aş spune că nu-s foarte sigură de existenţa Lui cred că deja aş fi fost la biserică.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai si familia mea e destul de credincioasa ,eu pe alta parte nu pot sa zic ca-s religios ,Daca exista exista daca nu ,eh fiecare cu credinta sau lipsa ei .
    Fiecare crede si face ceea ce vrea cat timp nu deranzeaza pe celalalt .

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

Gâtind cu Alex #3 - Brioșe cu vanilie și banane