Facebook - acel loc plin de fericire si prostie .

Oh facebook sau fakebook cum ii spun eu (o sa aflati si de ce ) ,acel loc unde multa lume sta si isi pierde timpul (da eu sunt unul dintre ei ,din pacate sunt dependent de net ,dar am sa zic asta in alta postare )
si acolo unde vad cea ce fac parinti,prietenii si ''prietenii'' ,care ce muzica posteaza ,care ce poza in costum de baie sau pe o capita de fan isi face (am pierdut eu un trend si nu stiu ?) . Care isi posteaza contul de ask.fm ca sa vada toata lumea cea ce are de zis pe la o intrebare anume (si eu am ask.fm dar nu am dat share niciodata la cont pe facebook.) sau unele statusuri atat de sirpopoase si pline de inteligenta ,care este clar ca nu a scris-o aceea persoana de pe facebook deoarece era prea ocupata sa-si faca poza in capita de fan.

Bun sa reveim la ce am zis in prima propozitie de ce ii zic fakebook , din cauza unor tineri si tinere (si nu doar tineri) care nu stiu parca se chinuie prea mult sa para interesanti si ''cool'' .
Nu stiu daca esti ''cool'' daca distrugi limba romana in asa hal ca nu mai inteleg sa citesc ceea ce ai de scris sau daca iti iei nume gen ''Smekeru,Sukaru',Barosanu,Mafiotu' si apoi iti dai check in la fiecare bar ,si iti faci poze cu bautura si seminte si cu toate creaturile de acolo doar ca sa te lauzi cat de tare poti fi.
Sau de unele poze ,deoarece toti tre sa stim ca tu faci poze la mancarea pe care ai sa o manaci sau la hainele pe care ti le-ai cumparat , acum poate ca eu sunt un ignorant ,dar nu stiu daca am chef sa vad cea ce ai mancat azi dimieata.

Si sunt tot felul de pagini pe fakebook ,al caror manageri nu au mai mult de 12 ani si posteaza chestii sirpoase cu poze cu mari actori sau artstii care nu au nici ceea mai mica legatura cu poza acea.
Tu fata de 12 ani ar trebuii sa-ti vezi de viata ta nu sa-ti faci pajina despre cat de mult il iubesti pe X si ai suferit din cauza lui Y .
Sau cum tu te imbraci la 12 ca si cum ma-ta nu te-ar vedea dimineata cand te duci la scoala impracata ,ca ti se vad toate ,dar ce conteaza ca doar tu esti ''cool'' .

Si poate la cel mai enervant lucru de pe fakebook (din punctul meu de vedere) ar fi gramatica si da am spus asta si am sa mai zic ,gramatica mea nu-i foarte grozava doar ca eu incerc sa scriu cat de cat acceptabil si sa se poate intelege ceea ce scriu .
Dar sunt unele persoane (unele ca si cele mentionate mai sus) care distorioneaza si distrug limba aceasta incat eu sincer nu inteleg chiar nimic din ceea ce au scris .
Sa  dau doar un exemplu de o astfel de conversatie pe care am vazut-o la cineva in ''newsfeed''

''Bolovan Nr 1: Cf :)))?
Bolovan Nr 2: k , uh ?
             1 nika ,u ?
             2 stau shi ma uit la film
             1 k film ?
             2 la pro tv
             1 k :))))
             2 :)))))
            2 sal ''
Voi ati inteles ceva de aici ? Ca eu sigur nu am priceput nimic .
Cum sa scrii asa ? poti foarte usor sa arunci acolo 2-3 cuvinte care sa nu fie prescurtate ,si sa aiba putin dar doar putin sens , ca este foarte greu nu-i asa ? .
Este foarte greu sa nu fii un idiot ,foarte greu ,dar uite ca stiu altii care reusesc sa nu fie idiotii si eu fac asta cateodata ,dar daca unii pot altii de ce nu o fac ?

Comentarii

  1. Dar de fenomenul "sex pe tastatura" ce spui?Daca nu cunosti termenul, este vorba despre cei care scriua asa: "DoolChiKa ShuKarooaza DracU sa O iA".Pe mine ma enerveaza la culme.E drept ca nu toti le avem cu exprimarea,dar macar sa ne apropiem cat de cat de limba romana.Acesti "shmekeri" au propriul dialect,sunt o comunitate aparte...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit termenul ,stiu ''cum se mananca'' ,uite nici eu nu scriu foarte bine ,si eu am greseli ,dar in pana mea macar sa inteleg cea ce scrii acolo .
      Cum ziceam si mai sus sunt multe chestii care nu-mi plac , gramatica,imbracamintea foarte inadecvata pentru acea varsta , parinti care nu au grija de copii lor ce ii lasa in fata Televizorului si al PC-ului sa se inspire de acolo de la cele mai proste modele in vitata .

      Ștergere
    2. Cel putin ai subiecte pentru blog datorita lor :))

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Țara lu pește #7: Reguli de etichetă din Tren

Tristitia (Poem 6)

De ce iubesc oamenii câinii